٢٠٠٨-٠٣-٢٦

واتعلم

أنا كل ما احتاج اتكلم
مع حد قلبي بيرتاح له
يطلع كمان هو اتألم
ما ألحقش أكمل واشرح له
حصل له نفس اللي حصل لي
احكيله وهو يكملى
وبدال ما أشكيله حالي
يفضل يشكي بدالي
وأقوله كلام
يا سلام يا سلام
لو أقوله لنفسي
واتعلم


كتر الكلام ولا ريح حد
ولا عمره خلى الجرح يروح
وكلنا بنضحك على بعض
مجروح وراح ينصح مجروح
وأنا اللي بشكي من اللي أنا فيه
اقول لغيرى
قال يعني ايه
وأقوله كلام
يا سلام يا سلام
لو أقوله لنفسي
واتعلم


هناك ٣ تعليقات:

micheal يقول...

أهو الواحد بيطلع اللي جواه لما يتكلم
:)
و الالم موجود فينا كلنا مع إتلاف أسبابه
تحياتي

سمراء يقول...

مهو اللي ايدة في المية مش زى اللي اديدة في النار - اتعلمت لما حد يحكيلي اقول له ان الحل اللي يناسبني لا يناسبة وان ديما الحل عنده بس محتاج يفكر وانا كمان لما بحكي لحد همي لا انتظر منه الحلول لكن انتظر فقط ان يسمعني - على فكرة دة الحل اللي بيناسبني ومش بالضرورة يناسب حد تاني
جميلة افكارك
سمراء

Unknown يقول...

المهم انك تتكلم ويكون في حد بيسمك