٢٠٠٨-٠٢-١٦

عودة

رجعت تانى ادون ياهوووووو

خواطر فى شهر فات :

1-


شوفت برنامج على دريم ووائل الابراشى مع الموظف للى بلغ على قضية الرشوة للى راح فيها احمد السيد بصراحة انا كنت فخور جدا بالراجل ده وربنا يباركله وياريت الناس كلها تبقى زيه
بس للى لفت نظرى انه مطلق لحيته ومكان السجود باين فى وشه بذمتك حد يرشى حد بالمنظر ده

2-




انا طول عمرى ليا رأى فى المقاومة الفلسطينية وخاصة حماس كنت شايف انهم اكتر ناس مستفيدين باستمرار القتال
والحصار بعيد عن الدوافع الوطنية وخلافه ولما حصل الاقتحام لحدودنا معاهم بالطريقة للى شفناها قلنا ماشى اخوتنا وبتاع
لكن يستغلوها فى تهريب ناس عشان يخطفوا مش عارف مين واسلحة وبتاع , لا وكمان بيضربوا العساكر للى على حدودنا
وبيهددوا بفتحها مرة اخرى بتفكرنى بكلمتى ساعة مسرقوا السلطة بالحركة القرعة اياها انهم صيييييع و عبارة عن دراع لناس تانية
بيحركهوم وبيستخدموهم كاداة ضغط مش اكتر .. وفى عز الحصار والتعب تلاقيهم صحتهم بسم الله ماشاء الله وهدوم ايه و شياكة ايه
وانا حتكلم عن الحكاية ديه براحتى بس بعدين ... وبجد احسن حاجة قلها وزير خارجيتنا اللى حيقتحم حدودنا حنقطع رجليه
وانا حديله بالشلوط كمان ..