٢٠٠٧-٠٧-٢٨

كنكة

بعشق زرقة بحر دابت فيها صورتك
نسمة هوا حركت خصلة من شعرك
زى ممنير قال بعشق البحر ولما النسيم
كنتى تعرفيه قبل كده ولا ايه ؟


لمستنى كلمة قلتها لنفسى وانا لوحدى
استغربت وفكرت بجد
هو انا اتنين فى واحد
حد بيحب والتانى بيبعد


متسلفش حد فلوس الا لو تعرف تلت حاجات
بيته وموبيل باباه ورقم تيلفون اهل خطيبته

بحب اوى العصافير ..بحس ان كلمتها واحدة مبتتغيرش
بتصحى الصبح فى الروقان .. وتنام من العشا فى الطراوة
بس لما كانت بتتجمهر عند قفص دقدق وكنت القيه بيصوت ومضايق
زعلت منه عشان عاوز الاكل كله لنفسه اللى جوه والفتافيت اللى بره القفص
وبعديها بكام يوم عضنى الندل وهرب من الباب .. بس طلع مبيعرفش يطير
فعرفت ان العيب مش فى العصافير ده دقدق هو للى مغفل


احسن حاجاة فى المدونة ديه ان محدش بيشوفها
صباح النور يعنى
مش نور الفجر ..لا نورى انا

هناك تعليقان (٢):

غير معرف يقول...

بس انا بشوفها مساء نورى انا بئى
:P

على فكرة كلهم جامدين اخر حاجة يعنى
خصوصا زرقة البحر و متسلفش فلوس لحد
اه و سلملى على دقدق وقوله تستاهل الحبسة

FemTo يقول...

منورنا يا سارة علطول

ادعيلوة ربنا يفك سجنه بقه